Misja naszej szkoły:
Tworzymy
przyjazną atmosferę i warunki dające możliwość wszechstronnego rozwoju ucznia.
W naszej szkole pamiętamy, że dzieci otrzymujące dość zachęty uczą się śmiałości. Dzieci, którym nie szczędzi się pochwał uczą się uznawać wartości. Dzieci w pełni aprobowane uczą się lubić samych siebie. Dzieci, które często słyszą słowa uznania uczą się stawiać sobie cele. Dzieci wychowywane
w poczuciu bezpieczeństwa uczą się ufać sobie i innym. Dzieci otaczane rzetelnością i uczciwością uczą się, czym jest prawda i sprawiedliwość. Dzieci, które niechętnie się uczą i nie chcą współpracować, nie potrafią się skupić, potrzebują naszego zrozumienia, Dzieci, które zamykają się w sobie, nie wierzą w swoje możliwości, czują się samotne, potrzebują naszego wsparcia.
Nasze zadania wychowawcze:
- zachęcanie do ciągłego doskonalenia umiejętności i poszerzania swojej wiedzy
- przygotowanie do radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych
- uczenie umiejętności współpracy i współdziałania w grupach rówieśniczych oraz z osobami dorosłymi
- kształtowanie umiejętności samooceny, optymizmu i samodzielności
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za swoje czyny i decyzje
- uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi
- doskonalenie umiejętności porozumiewania się z innymi ludźmi
- współdziałanie ze środowiskiem rodzinnym ucznia
Wzorzec naszego absolwenta:
Absolwent naszej szkoły z optymizmem patrzy na świat, wierzy w siebie i swoje możliwości. Ma określone zainteresowanie, które pomagają mu dokonać wyboru dalszej drogi kształcenia. Orientuje się w otaczającym świecie, potrafi stawiać sobie cele dotyczące siebie i najbliższych
i je realizować Jest ciekawy świata, ale również krytyczny. Stale poszerza swoje wiadomości na temat zjawisk i zależności występujących we współczesnym świecie. Z dystansem podchodzi do uzyskanych wiadomości. Wie, że można je weryfikować w oparciu o alternatywne źródła wiedzy.
Ponadto nasz absolwent:
- jest otwarty - umie posługiwać się różnymi technikami komunikowania się; dobrze współpracuje w grupie
- jest odpowiedzialny - zdaje sobie sprawę z konsekwencji swoich działań, umie przyznać się do błędu i gotów jest podnosić odpowiedzialność za swoje postępowanie; wykazuje poczucie współodpowiedzialności za efekty pracy w grupie
- jest rozważny - potrafi przewidywać zagrożenie i modyfikuje swoje zachowanie; planuje swoja pracę i wypoczynek, potrafi świadomie przeciwdziałać stresowi
- jest prawy - rozróżnia dobre i złe uczynki w oparciu o własny system wartości oraz ogólne normy; radzi sobie w sytuacjach trudnych oraz niejednoznacznych
- jest tolerancyjny - ze zrozumieniem przyjmuje różnice wynikające z odmienności kulturowych innych ludzi, niejednakowych możliwości; jego tolerancja przekłada się na postawy akceptacji innych ludzi
- jest rzetelny i punktualny - dotrzymuje obietnic i zobowiązań, a także terminów; umiejętnie planuje swoje zajęcia, nie marnuje czasu swojego i innych